JuliamedOlivia

Mycket nu

Publicerad 2013-09-25 22:18:20 i - Vardagsbetraktelser,

Förra terminen när Olivia var mindre var det också lättare att studera. Hon kunde ligga på en filt, titta lite på sina leksaker, sprattla och halvt krypa runt. Jag kunde ta tillfället i akt och titta lite i mina böcker, dessutom sov hon ju självklart flera timmar om dygnet vilket i sig gav mig tid att sitta ner med mitt skolarbete. Nu är det helt annorlunda. Hon sover ca 2 timmar på det hela vakna dygnet och då är det uppdelat för det mesta, så att sätta sig och sträckläsa är helt uteslutet. Idag lyckades jag ta mig igenom 36 sidor innan hon vaknade och det var bara att lägga ifrån sig boken. Att studera med ett barn på 11 månader är alltså inte att rekomendera. Det går nästan inte. Så nu ska min tenta vara inne nästa vecka, närmare bestämt den 2 oktober och självklart har de lagt in intriduktion samma dag för det självständiga arbetet som jag ska skriva (obligatoriskt att gå på dessutom) så hela den dagen går bort. Det betyder att jag inte har många dagar kvar alls på mig att skriva, så ikväll fick jag helt enkelt sätta igång. Jag har inte läst många sidor i böckerna, men har inget annat val heller än att göra ett försök. Det är verkligen krävande att vara mamma på heltid och dessutom studera heltid. Ingen bra kombo. Så om ni undrar vart jag tagit vägen är jag nergrävd i blöjor, böcker, smutstvätt och våtservetter just nu. Kanske just därför jag har lagt de få stunder som ges på dygnet till egentid på att vara kreativ. Jag blir alltid kreativ när jag känner mig stressad och kanske inte på bästa humöret. Det är då min kreativa sida skriker efter att få göra någonting. Så på 2 dagar har jag lyckats måla ett moln i Olivias rum, stjärnor i hallen och målat om hela karmen på Olivias fönster + bakom elementet. Behövde väl göra av med energi och då fick det gå genom penseln.
 
 

Kommentarer

Postat av: Johanna - Nygift, Mammaliv & Pyssel

Publicerad 2013-10-07 00:30:56

Blev ju superfint det du målat! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela