JuliamedOlivia

Snart är man smal igen

Publicerad 2013-10-03 08:53:00 i - Vardagsbetraktelser,

 
Det tar lika lång tid för kroppen att återhämta sig som man är gravid, 9 månader med andra ord säger de och i mitt fall måste jag säga att det stämmer... på ett ungefär. I och med hormonbehandlingen innan graviditeten så gick jag upp ca 2kg redan där, så jag får nog plussa på 2 månader och då är vi uppe i 11 månader, vilket stämmer. NU, äntligen efter så lång tid känner jag igen min kropp igen, nästan. Jag har börjat gå ner i vikt och nu är det bara 4,8kg kvar tills jag är tillbaka på startvikt. Ni anar inte hur skönt det känns, men den här gången tänker jag fortsätta. Mitt mål är, precis som tidigare 58kg. Hur jag har gått ner i vikt? Med lchf faktiskt. Jag har tagit bort majoriteten av socker och försöker köpa produkter med stevia istället. Jag äter inga kolhydrater i form av bröd, ris, pasta. För varje vecka som går försvinner minst 1kg och jag både ser och känner skillnad på kläderna. Jag räknar med att vara tillbaka i min gamla uniform ;) någon gång i november. Jag tror helt ärligt att kroppen inte ville släppa ifrån sig någonting under de första månaderna för jag försökte verkligen, men ingenting hjälpte. Det kändes så hopplöst! Nu i efterhand kan jag säga precis som många andra säger, låt kroppen få göra sitt och ge den tid för det går inte att pressa den. Sen var och är jag alltid väldigt stressad och stress gör att man inte går ner i vikt. Det är sant.
 
Annars så lämnade jag in min tenta igår. Skönt. Jag fick ihop allt, men jag tvekar på att den blir godkänd. Huvudsaken är att jag lämnade någonting och måste jag komplettera så gör jag det. Inga problem. Sen shoppade jag på stan med mamma. Lillan fick en ny tuff jacka, jag 2 ringar och ett linne. Idag ska jag till skolan mellan 12-14, sen funderar jag på om jag 1.ska ta mig till en tatueringsstudio eller 2.gå på stan igen innan jag åker hem. Jag skulle behöva gå ner i källaren också för att se om mina kängor överlever en vinter till med lite skokräm och wax eller om det blir ett par nya.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela